Philosophy
Sensual yet sophisticated femininity, a keen but original fashion sense. Seduction is the key word, the aim is “uniqueness”. These are the defining terms of the world of Luca Stefani, the latest designer name is woman’s shoes. Success based on an unparalleled creative vision from which stem highly innovative designs.
“Femininity does not preclude good taste”, says entrepreneur/designer Luca Stefani. “When i think of my ideal customer, i imagine a self-assured lover of fashion, for whom clothes drawn from the best of Italian design are the symbol of a dynamic and extrovert personality”.
A vision pursued through on-going research which is the real driving force behind the label. A team of professionals and creative designers who explore the markets in order to offer each season a collection of unmistakable origin. Today Luca Stefani shoes are eagerly awaited in the shop windows for the air of freshness and novelty they bring to each season. “We try to catch the mood of
the moment and translate it into products which appeal to a range of consumer
groups”, explains Luca Stefani. “Our ‘friendly fashion’ concept allows the
customer to change look each season with the right accessory at an affordable price”.
The real dream of every “shopaholic” throughout the world. In the best Italian tradition,
a strong creative idea gives rise to a successful business. Luca Stefani’s
company is based on the knowledge gained form vast experience, thought it
only emerged as a brand a few years ago, in the wake of the vision and ideas
of its young founder. A company with its sights set on the future with global
horizons and creativity as added value. Its unique identity has attracted
international investors from the sector, who have chosen Luca Stefani as
a brand on which to develop a global project. Communication retailing and
service are the key areas for development in the immediate future.
Philosophy
Una femminilità sensuale ma raffinata, un senso della moda esplicito ma originale. Seduzione è la parola chiave, “essere uniche” la missione. Sono le coordinate del mondo Luca Stefani. Il prossimo “cult brand” nel mondo della calzatura femminile. Un successo basato su una visione creativa inedita che rende facili i contenuti della moda più innovativi.
“Esibire una femminilità decisa non deve prescindere dal buon gusto” dice l’imprenditore/design Luca Stefani. “Penso alla mia cliente ideale e immagino una donna sicura di sé e amante del fashion, una per cui vestire significa affermare una personalità dinamica ed estroversa, nell’ambito del miglior stile “designed in Italy”.
Una visione perseguita attraverso una ricerca costante che è il motore propulsivo del brand. Un team di creativi che esplora i mercati per offrire, ogni stagione, una collezione dall’identità inconfondibile. Oggi le calzature Luca Stefani sono attese nelle vetrine per la loro capacità di dare un’impronta
di freschezza e novità ad ogni stagione.
Cerchiamo di cogliere il mood del momento e di tradurlo in prodotti desiderabili da
più fasce di consumatrici” spiega Luca Stefani. “E’ il nostro concetto di
frendly/fashion: poter cambiare più volte il proprio look ogni stagione grazie
all’accessorio giusto, senza investimenti proibitivi”.
Nella migliore tradizione italiana, un’idea creativa forte genera un’impresa di
successo. Quella di Luca Stefani si basa sul know-how di una struttura di
grande esperienza ma nasce come brand solo qualche anno fa, sulla scia
della visione e delle idee del suo giovane fondatore. Un’azienda tutta proiettata
nel futuro che ha il mondo come orizzonte e la creatività come valore aggiunto.
La sua identità unica le è valsa la partnership con investitori internazionali del
brand attorno al quale costruire un progetto di sviluppo globale.